انواع ال سی دی های سامسونگ

ال سی دی سامسونگ

با سلام

توسعه فن آوری های به طور فزاینده پیشرفته که به نیازهای فزاینده انسانی نیاز دارد. پیشرفت های تکنولوژیکی سریع گام بر سبک زندگی مدرن تر و عملی تر تاثیر می گذارد. این سبک زندگی بسیار نزدیک به توسعه فن آوری، به ویژه در تلفن همراه است. از آن زمان تا کنون، توسعه تکنولوژی برای تلفن همراه در تقاضای بزرگ توسط جامعه گسترده تر به ویژه کاربران این ابزار.

بسیاری از ابزارهایی که در بازار عرضه می شوند تا رقابت قوی تر شود و باید با تکنولوژی موجود در محصول متعادل شود. به عنوان مثال، تکنولوژی صفحه نمایش یکی از مزایای موجود در محصول است.

تکنولوژی صفحه نمایش دستگاه به سرعت از صفحه شروع LCD (نمایشگر مایع کریستال)، TFT (ترانزیستور نازک فیلم) Active Matric، LED (نور نوری) تا آخرین AMOLED (ماتریس فعال دیود نور) توسعه یافت.

توسعه تکنولوژی صفحه نمایش الکترونیکی قطعا مبتنی بر مصرف انرژی الکترونیک کم و کارآمد است، تصاویر و رنگهایی که به شدت متضاد و انعطاف پذیری هستند. تکنولوژی صفحه نمایش ال سی دی ال سی دی، TFT و LED تنها در مکان هایی که بیش از اندازه روشن نیست.

تنها تنها تکنولوژی AMOLED است که می تواند تصویر، کنتراست، روشن و تیز را تحت نور مستقیم نور خورشید نسبت به هر تکنولوژی قبلی ببیند.

تعریف فناوری

AMOLED (ماتریس فعال نور دیود) یک تکنولوژی نمایشگر ترکیبی است که مادون قرمز فعال را از یک نمایشگر TFT سنتی با صفحه نمایش OLED متصل می کند. OLED یک نوع خاص از تکنولوژی صفحه نمایش TFT (تینر فیلم ترانزیستور) را توصیف می کند که در آن ترکیبات آلی از مواد الکترو لومینسانس تشکیل شده و ماتریکس فعال به تکنولوژی پشت آدرس پیکسل اشاره دارد.

 

از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی OLED، AMOLED ویژگی های زیادی از ویژگی های مشابه خود را دارد. در حقیقت، شباهت ها به میزان زیادی تفاوت ها را از بین می برد. OLED، در هسته آن، یک دیود نور است که تابش آن توسط یک فیلم ساخته شده از اجزای ارگانیک به عنوان ماده مخلوط غیرآلی است.

با اجرای جریان الکتریکی از طریق الکترود در OLED، می توان نور را در انواع دستگاه ها، از چراغ قوه به رایانه ها پخش کرد. اصل اصلی کار AMOLED Electro Luminescence (EL) یک پدیده نوری و الکتریکی است که در آن یک ماده در پاسخ به عبور از یک جریان الکتریکی یا یک میدان الکتریکی قوی، نور را منتشر می کند.

این از انتشار نور سیاه بدن ناشی از گرما، واکنش شیمیایی، صدا و یا دیگر اقدامات مکانیکی متمایز است. Electroluminiscene در نتیجه تحریک الکترون است که انرژی خود را به عنوان نور فوتون آزاد می کند.

قبل از بازسازی، الکترون ها و سوراخ ها ممکن است از طریق دوپایه شدن ماده به منظور ایجاد اتصال pn (در دستگاه های الکترولیومنسیستم نیمه هادی مانند دیود های نوری) یا از طریق تحریک با الکترون های انرژی بالا که توسط یک میدان الکتریکی قوی شتاب می شود (همانطور که با فسفر در نمایش الکترولیومینسانس).

 

با توجه به ایجاد رنگ AMOLED کنترل بیشتری نسبت به بیان رنگ دارد زیرا فقط رنگ های خالص را بیان می کند زمانی که جریان الکتریکی پیکسل های مربوطه را تحریک می کند. ماتریس اولیه رنگ در پیکسل های قرمز، سبز و آبی مرتب شده است که مستقیما به هیئت مدیره چاپ شده متصل می شوند. هر عنصر AMOLED فردی در یک ساختار مخصوص میکرو حفره ای طراحی شده است.

که تا حد زیادی تداخل نور محیط را کاهش می دهد و همچنین کنتراست کلی رنگ را بهبود می بخشد. ضخامت لایه الیافی برای ایجاد قویترین نور برای ایجاد یک تصویر رنگی تنظیم می شود. علاوه بر این، رنگها با یک فیلتر تصفیه شده و بدون استفاده از قطبشگر برای خلوص رنگ برجسته خالص می شوند

 

این شامل یک لایه انتشاری، یک لایه رسانا، یک بستر و هر انتهای و کاتد است. لایه انتشاری، که در آن نور بوسیله انتشار تابش که فرکانس آن در ناحیه مرئی است ساخته شده از مولکول های پلاستیک آلی ساخته شده است .

که الکترون ها را از کاتد و پلیمر استفاده می کند، از polyfluorence استفاده می کند. لایه رسانا از مولکول های پلاستیک آلی ساخته شده است که حفره های آنند را حمل می کنند و پلیمری استفاده شده Polyaniline است.

بستر AMOLED پشتیبانی از پلاستیک انعطاف پذیر، شیشه ارزان قیمت یا فویل فلزی ساخته شده است. آند، که الکترون ها را از بین می برد، زمانی که یک جریان از طریق دستگاه جریان می یابد، به طور کلی از اکسید قلع ساخته شده است و شفاف و کاتد است که الکترونها را تزریق می کند وقتی جریان جریان از طریق دستگاه تشکیل می شود از فلزات مانند آلومینیوم و کلسیم تشکیل شده است ممکن است بسته به نوع AMOLED بسته باشد.

ال سی دی سامسونگ

مزایا و معایب فن آوری AMOLED

هنگامی که صفحه نمایش ال سی دی با کیفیت بالا و ساخته شده در چنین حجم بالا است. چرا به تلاش برای معرفی تکنولوژی صفحه نمایش جدید بروید؟ صفحه نمایش AMOLED یک نسل جدید فناوری است، AMOLED دارای عملکرد و هزینه پایین است. AMOLED مزایا و معایب دارد:
 
مزایای AMOLED Screeen:

سوپر انعطاف پذیری · سبک تر و نازک تر از یک عادی است · از لایه های پلاستیکی به جای لایه های شیشه ای استفاده می کند · این صفحه نمایش ها برتریتر از LED ها است · مصرف انرژی کمتری نسبت به صفحه نمایش معمولی تلفن همراه ·

آسان برای تولید و می تواند باشد ساخته شده در اندازه بزرگ · آن ارائه دیدگاه زاویه بزرگ در حدود 170 درجه · مقاومت در برابر فوری، brakeless زمانی که سقوط از ارتفاع خاص.
 
معایب صفحه نمایش AMOLED: صفحه نمایش AMOLED عمر کمتری دارد زیرا رنگ آبی دارای عمر کمتر است. فرآیند تولید بسیار گران است.

نمایشگر AMOLED در تلفنهای هوشمند چگونه کار میکند؟
همانطور که اشاره کردیم، AMOLED به معنای دیود فعال نور ماتریکس فعال است، اما در واقع صفحه نمایش به طور مستقیم از دیودهای ارگانیکی رنگها را مستقیما به بیرون از نیاز به فیلترهای قطبی، کریستال یا نور پس زمینه برای LCD می دهد. به همین ترتیب، مزایای بیش از فن آوری ال سی دی وجود دارد.

  ال سی دی سامسونگروش نمایش AMOLED بسیار ساده است. یک لایه taransistor پایین تر وجود دارد که کنترل قدرت را به لایه بالایی ارگانیک منتقل می کند، هنگامی که قدرت به دیودهای آلی اعمال می شود، آنها نور را می دهند، که رنگ آن مربوط به ساختار مولکولی دیود است. شدت نور می تواند توسط قدرت فرستاده شده توسط ترانزیستور تغییر، که به نوبه خود اجازه می دهد تا میلیون ها رنگ مانند چرخاندن بلورهای مایع در LCD.

همانطور که دیودها خود را نور منتشر می کنند، برای فیلتر کردن رنگ ها هیچ نوع نور پس زمینه ای نیاز ندارند. این کمک می کند نه تنها صرفه جویی در قدرت، بلکه آن را نیز لمس کردن صفحه نمایش قابل توجهی است، که یک پاداش برای تلفن های که فشار می دهند تا باریک ترین در بازار است. علاوه بر این، فقدان نور پس زمینه ثابت باعث نسبت کنتراست بالا می شود.

زیرا برای نشان دادن سیاه و سفید، دیودهای آلی به سادگی خاموش و چیزی نشان نمی دهند. تعدادی از نام های تجاری مرتبط با اجرای فناوری صفحه نمایش AMOLED توسط شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند خاص وجود دارد.

بررسی انواع ال سی دی های سامسونگ موجود در بازار ایران

لازم به ذکر است در مورد ال سی دی های شرکت سامسونگ تفاوت ها و اختلافاتی وجود دارد که در زیر به توضیح و روشن نمودن این تفاوت ها می پردازیم
ال سی دی شرکتی یا نیو اورجینال یا سرویس پک:
هر سه این اصطلاحات برای ال سی دی های اصلی سامسونگ که توسط خود کمپانی بزرگ سامسونگ تولید میشود بکار میرود
انواع ال سی دی های سامسونگ
این نوع ال سی دی ها دارای گلس و فلت اصلی که با پیشرفته ترین دستگاه ها تولید و منتاژ شده اند میباشند.
ال سی های چنج گلس یا اصل چین :

این نوع ال سی دی ها در چین بازسازی شده و گلس و فلت آن تعویض میگردند و مجدداً مورد استفاده قرار میگیرند.
در این نوع دوم ال سی دی اصلی سامسونگ بوده و گلس یا فلت ویا هر دو آنها بازسازی شده و روانه بازار شده اند.
کیفیت تصویر در نوع دوم مشابه ال سی دی اصلی بوده و تفاوت نامحسوسی با آن خواهد داشت.
انواع ال سی دی های سامسونگ
ال سی دی اولد OLED یا اصل چین
صفر تا صد این نوع از ال سی دی در چین تولید شده و روزبه روز در حال ارتقاع کیفیت میباشد
بلحاظ کیفیت در رده پایین تری نسبت به نوع شرکتی و چنج گلس میباشد .
گلس ضعیف تر و رزولیشن پایین تر تصویر از نقاظ ضعف این ال سی دی میباشد.
انواع ال سی دی های سامسونگ

صفحه اصلی

منبع خارجی

دیدگاه‌ها 5

*
*

    خالد پاسخ

    السیدی ایسی خریدم از شرکتتون ولی تاجش کارنکرد زنگ زدم به شرکت گفتند باید ابدیت گوشی و به نسخه ی قبل برگردانی به نظرشما این راهنمایی منطقی بود

      ایمان امیرخانی پاسخ

      یکی از ویژگی های ال سی دی آی سی همینه که اندروید گوشی رو نباید آپدیت کنید به همین دلیل ارزان تر از کیفیت اصلی است.

    سید محمد پاسخ

    سلام ببخشید من یک j530 دارم که تاچ ال سی دیش شکست و بردم برای تعمیر گفتن oled برات میندازم و بهتره و ....
    منم قبول کردم oled بذاره.
    الان عکس های مشکی کامل رو که باز میکنم توی تاریکی وسط صفحه به صورت عمودی یه رنگ تقریبا بین قهوه ای-خاکستری میده که وسط زیاده ولی اطراف کم میشه.
    اینoled هست یانه؟
    ولی رنگش مثل گوشی هایی که tft هستن نیست.
    ممنون میشم یه اموزش تو سایتتون برای تشخیص tft وoled وsuper amo oled قرار بدید.
    لطفا این سوال منم پاسخ بدید🙏🙏🙏
    چون هر جا میرم یک چیزی میگن
    یکی میگه نه oled نیس تصویرش صاف نیس
    یکی میگه oled قرمز رو تیز نشون میده oled هست.

      ایمان امیرخانی پاسخ

      سلام باید مشاهده کنیم ال سی دی رو ندیده نمیشه نظر داد

    Mohsen.h پاسخ

    سلام میشه فرق oled درجه یک و دو چیه و تفاوتشان واقعا محسوسه یا نه.چون برای جی هفتصد گفتن درجه دو ششصد ولی درجه یک هشتصد تومن هست.من حالا مودم واقعا چه تفاوتی هست.بعضی جا ها میگن اینا را به اسم شرکتی میفروشن